DC

טעינת רכב חשמלי מסוג DC

טעינת רכב חשמלי, מהווה חלק בלתי נפרד מהעלויות השוטפות של רכב חשמלי. ניתן למצוא הרבה אופציות של טעינה וטעינה נייחת, טעינה ציבורית או טעינה ניידת. כל המושגים הללו, לא אחת מבלבלים נהגים רבים שרק רכשו רכב חשמלי. כאשר נהגים מתחילים להכיר יותר לעומק, את סוגי התקעים והכניסות, אפשר להחליט איזו עמדה לרכוש, מה האפשרויות של טעינה  ציבורית ועוד. אחד המושגים המוכרים יותר בתחום הטעינות הוא טעינת רכב חשמלי מסוג DC.ישנם מונחים שנוהגים להשתמש בנושא של טעינת רכ חשמלי. המושג המוכר הוא MODE, כאשר הכוונה היא לשיטת הטעינה. זו הסיבה, כי ישנן עמדות טעינה לרכבים חשמליים שמבוססות על 3 שיטות עיקריות ואלה הן:

  • MODE 2  – זוהי עמדת טעינה ניידת אשר מורכבת מכבל טעינה שמתחבר לשקע החשמלי הביתי. הכבל מספק מרשת החשמל אשר ממוקמת בקיר ומספקת חשמל חד פאזי, כך שניתן להעביר מתח מסוג AC לרכב. הרכב עצמו יבצע את ההמרה מ-AC אל DC. טעינה זו היא טעינה איטית ונהגים רבים משתמשים בטעינה זו לטעינת לילה.
  • 3 MODE – היא עמדת טעינה שמתבצעת בזרם חלופי AC שמסופק מאמצעי טעינה ייעודי שהוא המטען, אשר מתחבר באופן קבוע לרשת החשמל. אמצעי ההגנה והבקרה, נמצא במטען עצמו. החיבור לרכב מתבצע באמצעות כבל ייעודי שמספק תקשורת עם הרכב למטרת שליטה ובקרה על הטעינה.
  • 4 MODE –  כאן מדובר על עמדת טעינה ציבורית שהיא מהירה והיא זו שמספקת טעינת רכב חשמלי מסוג DC.היתרון הוא שניתן לטעון את הרכב תוך חצי שעה. מצד שני, מערכת זו, אינה מתאימה לעמדה ביתית, כי אם רק במקרה חירום כגון נסיעות ארוכות וכדומה.

שילוב נכון בין עמדות הטעינה ישמור על הרכב החשמלי לאורך זמן

יש לציין שלא מומלץ להשתמש לעיתים קרובות  עם טעינת רכב חשמלי מסוג DC, היות והטעינה המהירה מחממת את הסוללה ועשויה לפגוע בה, כאשר הסוללה מהוו את החלק היקר ביותר ברכב החשמלי. יש לשלב בין העמדות, כאשר הטעינה היום, יומית תהיה באמצעות עמדה טעינה ביתית מסוג 2 MODE, אך רק במקרה הצורך, יש להשתמש עם עמדת טעינה ציבורית רק  כאשר באמת אין ברירה. 
לרוב, ניתן למצוא את עמדות טעינת רכב חשמלי מסוג DC, רק בכבישים בינעירוניים ובתחנות הדלק אשר ניתן למצוא אותן באפליקציה בטלפון החכם. יש לשים לב, לגבי ההספק החשמלי של העמדה כאשר היא מסומנת באותיות KW או קילוואט. זוהי בעצם העוצמה שבה העמדה טוענת את הרכב החשמלי. ככל שההספק החשמלי יהיה גבוה יותר, כך מהירות הטעינה תהיה גבוהה יותר. הספק הטעינה של עמדות טעינה ציבוריות מסוג DC, מתחילות מ-50 KW ועשויות להגיע עד ל- 350 KW..

הידעתם שהספק הטעינה תלוי ברכב החשמלי ולא רק בעמדת הטעינה?

יש לדעת, כי ההספק של הטעינה בפועל, תלוי ברכב החשמלי ולא רק בעמדה. חלק מהרכבים הישנים יותר, אין אפשרות להטעין את הרכב בעמדה מהירה, אבל החדשות הטובות הן, שכמעט כל הרכבים החשמליים תומכים בטעינה מהירה. כאשר אתם רוכשי רכב חשמלי, חשוב שתבדקו את הנתון הזה, כך שתוכלו לראות אם עמדת הטעינה מתאימה לסוג הרכב שלכם.

מחפשים טעינה לרכבים חשמליים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Open chat
היי הגעתם לשיראל סולאר,
כיצד אוכל לעזור?